PENGARUH PERSEPSI HARGA, PROMOSI PENJUALAN DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PERMATA SARI HOTEL DI KABUPATEN KARANGANYAR

Rosyt Perwito Aji, Dewi Pujiani

Abstract


The author's purposes for conducting this research are 1) To determine the combined effect of price
perception, sales promotion, and brand image on customer satisfaction at Permata Sari Hotel
Karanganyar, 2) To determine the influence of individual price perceptions, sales promotions, and brand
image on customer satisfaction Permata Sari Hotel Karanganyar. This research will highlight the
relationship between research variables and the hypotheses formulated previously using a quantitative
approach because this research process uses quantitative data. The results of the calculation of the price
variable have a positive and partially significant effect on consumer satisfaction. The sales promotion
variable has a positive and partially significant effect on consumer satisfaction. Brand Image variable
has a positive and partially significant effect on consumer satisfaction. The research results for the price,
sales promotion, and brand image have a positive and significant effect on consumer satisfaction, as
evidenced by the F-test with an F arithmetic value of 23,400 > F table 2.77. Hence, the conclusion
simultaneously affects each variable. So that the hypothesis states that simultaneously the variables of
price, sales promotion, and brand image affect consumer satisfaction can be proven

Keywords


Promotion, Price, Image, Satisfaction

Full Text:

PDF

References


Ardianto, Eka 1999. Mengelola Aktiva Merek : Sebuah Pendekatan Strategis. Forum Manajemen

Prasetiya Mulya. No.67, p.34-39.

Atmawati, Rustika dan Wahyuddin. 2007. Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan

Konsumen Pada Matahari Departement Store Di Solo Grand Mall. Jurnal Ekonomi dan Bisnis.

Hal. 1 – 12. Universitas Muhammadiyah Surakarta. Surakarta.

Christian Lasander. 2012. Citra Merek, Kualitas Produk, dan Promosi Pengaruhnya Terhadap kepuasan

konsumen Pada Makanan Tradisional (Survey Pada Industri Rumah Tangga Dodol Daging Pala

Audia Tahuna kab. Sangihe ). Jurnal EMBA, Vol.1, No.3.

Djarwanto Ps dan Pangestu, Subagyo. 1996. Statistik Induktif Edisi Empat. Yogyakarta: Badan

Percetakan Fakultas Ekonomi Universitas Gajah Mada.

Fandy Tjiptono. 1997. Strategi Pemasaran. Edisi 1.Penerbit Andi.Yogyakarta.

Ferdinand A. 2002. Structural Equation Modelling Dalam Peneltian Manajemen. Edisi 2, Seri Pustaka

Kunci 03/BP UNDIP.

Ghozali. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 19. Semarang: Badan

Penerbit Universitas Diponegoro.

Gujarati, Damodar N. (2003). Ekonometrika Dasar. Jakarta : Erlangga.

Hadi, Sutrisno. (2002). Metode Penelitian. Yogyakarta: Pascasarjana UGM.

Hair et al., (2010). Multivariate Data Analysis. Englewood Clifs, NJ; Prentice Hall

Hapsari, D. (2012). dalam Fuad, M. (2016). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Layanan dan Citra Merek

terhadap Kepuasan Pelanggan pada Pengguna Bus Trans Jogja di Yogyakarta. Skripsi Fakultas

Ekonomi, Universitas Negeri Yogyakarta. Yogyakarta

Jonathan Sarwono, 2005, ”Teori dan Praktik Riset Pemasaran dengan SPSS”, Yogyakarta: Andi

Yogyakarta.

Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2003. Prinsip-Prinsip Pemasaran Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip. 2009. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Erlangga.

Lupiyoadi, Hamdani. 2006. Manajemen Pemasaran Jasa, Edisi Kedua. Jakarta : Penerbit Salemba Empat.

Oliver, R.L. 1980. A Cognitive Model of The Antecedents and Consequences of Satification Decisions.

Journal of Marketing Reearch, Volume XVII. November pp.460-490.

Rangkuti, Freddy. 1997. Riset Pemasaran. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Sugiyono.2008. Metode Penelitian Kunatitatif Kualitatif dan R&D. Bandung Alfabeta.

Sugiyono. (2009). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfa Beta.

upranto. (2001). Pengukuran Tingkat Kepuasan Pelanggan: untuk Menaikkan Pangsa Pasar. Jakarta:

Rineka Cipta.

Singarimbun, M., dkk. (2006). Metode Penelitian Survei. Jakarta: Pustaka LP3S.

Sondakh, Conny. (2014). Kualitas Layanan, Citra Merek Dan Pengaruhnya Terhadap Kepuasan Nasabah

Dan Loyalitas Nasabah Tabungan (Studi Pada Nasabah Taplus BNI Cabang Manado). Skipsi

Swastha, B. dan Irawan, 2005. Manajemen Pemasaran Modern. Liberty: Yogyakarta.

Tjiptono, Fandy.2002.Strategi Pemasaran. Edisi Kedua.Penerbit Andi Offset: Yogyakarta.

Tjiptono, Fandi. 2007. Pemasaran Jasa. Jawa Timur : Banyumedia


Refbacks

  • There are currently no refbacks.