PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN LABEL HALAL TERHADAP PEMBELIAN KONSUMEN PADA KOSMETIK WARDAH DI KARTASURA

Monica Rizky, Giarti Slamet

Abstract


The purpose of this study was to determine the effect of product quality and halal label on consumer purchasing decisions on Wardah cosmetics in Kartasura. The data needed in this study is primary data obtained from respondents. Data was collected by distributing questionnaires to Wardah cosmetics consumers in Kartasura. Sampling in this study were 60 respondents with accidental sampling technique. This research uses quantitative methods with data analysis techniques including reliability tests, validity tests, statistical tests including T tests, F tests and determinant coefficients. Researchers used SPSS Version 25 tools. From the research results show that the T test on the product quality variable has a significant effect on purchasing decisions because t count > t count with the following translation: t count 3.411 t table 1.29582 with a significant value of 0.01. In the halal label variable the t count value is 2.748 and t table 1.29582 with a significant value of 0.00 which means the hala label variable has a significant effect on purchasing decisions. The results of product quality and halal labels have a simultaneous effect on purchasing decisions because the results of F count > F table with the results of F count 63,018 and F table 2.40 and are significant at 10%. % and 32.2% were influenced by other variables not examined.

Keywords


Product Quality, Halal Label, On Consumer Purchases

Full Text:

PDF

References


Agus Eko Sujianto. 2009. Aplikasi Statistik dengan SPSS 16.0. Jakarta : PT. Prestasi Pustaka

Al-Arif, Anur Rianto, Dasar-dasar Ekonomi Islam,Solo: PT Era Adicitra Intermedia.

Al-Ghozali, Imam, Benang Tipis Antara Halal dan Haram (cet, 1), Surabaya: Putra Pelajar, 2002.

Algifari, Analisis Regresi: Teori, Kasus, dan Solusi,Yogyakarta: BPFE UGM,

Amin, Ma’ruf, dkk (tim penyusun), Himpunan Fatwa MUI Sejak 1975, Erlangga, 2011.

Apriyantono, Anton dan Nurbowo, Panduan Belanja dan Konsumsi Halal, Jakarta: Khairul Bayan, 2003.

Bagian Proyek Sarana Dan Prasarana Produk Halal Direktorat Jenderal Bimbingan Masyarakat Islam Dan Penyelenggaraan Haji, Petunjuk Teknis Pedoman System Produksi Halal, Jakarta: Departemen Agama, 2003.

Bungin, M, Burhan, Metodologi Penelitian Kuantitatif (ed, kedua cet, ke-enam), Jakarta: Kencana.

Dahlan, Abdul Aziz, Ensiklopedi Hukum Islam, Jakarta: PT, Ichtiar Baru Van Hoeve,cet, I, 1997

Durianto, Dharmadi, Sugiarto dan Tony Sitinjak. 2004. Strategi Memimpin Pasar Melalui Riset Ekuitas. Cetakan ke-3. PT. Gramedia Pustaka Utama. Jakarta.

Engels, James dan Roger Blackwell. 1995. Perilaku Konsumen. Edisi ke-6, Jilid 1. Binarupa Aksara, Jakarta

Fahmi, Irham, Manajemen Pengambilan Keputusan (Teori dan Aplikasi), Bandung: Alfabeta, 2013.

Fitriayana, Fina. 2013. Analisis Pengaruh Kualitas Layanan dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas PelangganPada Online Shop. Jurnal Gaussian ISSN No.2339-2541 Vol.2 No.2 Universitas Diponegoro. Semarang. http://ejournal-s1.undip.ac.id, diakses tanggal 28 November 2013. Hal.98.

Ghozali, Imam, Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS (Cet IV),Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro, 2005.

Girindra, Aisjah, LP POM MUI Sejarah Sertifikasi Halal, Jakarta: LP POM, 1998.

http://asihrahmawati1025.blogspot.co.id/2013/02/pt-paragon-technology-and- innovation_2575

http://id.m.wikipedia.org/wiki/Skala_Likert

http://sariyatiningsih, blogspot, com/2014/11/perencanaan-produk, html

Kotler & Kevin L Keller, 2008. Manajemen Pemasaran,Buku 1, Jakarta: Salemba Empa

Kotler dan Amstrong. 2001. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Priyatno,Duwi,Paham Analisa Statistik Data dengan SPSS, Yogyakarta: MediaKom, 2010.

Robustin, T. P., & Fauziyah, A. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Dan Word OF Mouth Terhadap keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Pada Masyarakat di Kota Jember. UNEJ – e – proceeding.

Sarwono, Jonathan, Metode Riset Skripsi Pendekatan Kuantitatif (menggunakan prosedur SPSS), Jakarta: PT Elex Media Komputindo, 2012.

Scientific Journal from Muhammad Rafi Siregar I and Azhar Alamthis research fina

Singarimbun, Masri dan Effendi, Sofyan. 2001. Metode Penelitiam Survei. Jakarta: LP3ES

Skripsi yang ditulis oleh Ida Ratnawati mahasiswi Ekonomi Islam Fakultas Syari’ah IAIN Walisongo Semarang, 2012. Dengan skripsi yang berjudul “Pengaruh Label Halal dan Periklanan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Wardah Kosmetik”,

Skripsi yang ditulis oleh Wahyu Budi Utami mahasiswa Ilmu Komunikasi Fakultas Ilmu Sosial dan Humaniora UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta, 2013.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.